صنایع دما بخار مشهد
تولید کننده انواع دیگهای بخار و آبگرم، آبداغ و روغن داغ ​

آدرس:

مشهد – شهرک صنعتی فن آوری های برتر

تلفن تماس:

05138472536

09388037440

ایمیل:

bokharboiler.com@gmail.com

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد در شهرک صنعتی کلات

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد در شهرک صنعتی کلات

انفجار دیگ بخار

متاسفانه اخیرا مطلع شدیم که یک دستگاه دیگ بخار غیر استاندارد به ظرفیت اسمی 5 تن در ساعت، که  توسط یکی از تولید کنندگان غیر مجاز در شهر تهران ساخته و به خریدار در شهرک صنعتی کلات مشهد فروخته شده است در زمان راه اندازی دیگ در محل خریدار دچار حادثه انفجار گردیده است.

این انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد باعث ایجاد خسارت های هولناک جانی و مالی در یکی از مجموعه های صنعتی واقع در شهرک صنعتی کلات مشهد گردیده  که در ذیل برخی از تصاویر منتشر شده از این حادثه  انفجار دیگ بخار ارائه می گردد.

انفجار دیگ بخار غیر استاندارد در شهرک صنعتی کلات مشهد 1

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد در شهرک صنعتی کلات 2

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد و غیر مجاز منفجر شده

آثار انفجار انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد

اثر مخرب انفجار دیگ بخار غیر استاندارد

میزان تخریب انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد شهرک صنعتی کلات مشهد

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد شهرک صنعتی کلات

 

شنیدن و انتشار چنین خبرهایی گرچه دردآور است ولی به جهت اهمیت موضوع و لزوم شناخت و رعایت استانداردهای لازم و جلوگیری از عدم تکرار چنین حوادثی به تشریح آن می پردازیم.

دوباره و دوباره تکرار و تاکید می کنیم که خریداران محترم دیگ های بخار به استاندارد بودن محصول مورد نظر توجه جدی نمایند.

دیگ بخار به خودی خود خطرناک نیست اما اگر به شکل غیر استاندارد و با لوازم ضعیف و نامرغوب ساخته شود بسیار بسیار خطرناک است.

با جان و مال خود بازی نکیند و در هنگام انتخاب و خرید دیگ بخار به نکات زیر دقت کافی داشته باشید.

در مرحله اول سازنده باید دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر باشد و در پایان ساخت دیگ بخار هم، پلاک معتبر با درج اطلاعات کامل دیگ و سازنده و شرکت بازرسی کننده بویلرها بر روی دیگ نصب گردد.

از سازندگان و تولید کنندگان دیگ های بخار نیز عاجزانه خواهشمندیم با جان و مال مردم بازی نکنند و استانداردهای لازم در ساخت چنین محصولاتی را رعایت نمایند.

اگر بخواهیم به دنبال مقصر بگردیم باید گفت هر دو طرف فروشنده دیگ بخار و خریدار دیگ بخار هر دو مقصرند

درست است که هزینه های ساخت دیگ بخار تحت نظر شرکت های بازرسی معتبر بالاست و همه قطعات و لوازم بویلرها باید از جنس مرغوب ساخته شوند که مسلما قیمت بالایی دارند

مطالب پیشنهادی:

آنالیز قطعات فرعی و متعلقات جانبی دیگ بخار

معرفی قطعات جانبی دیگ بخار|بخش دوم

همچنین چند مرحله بازرسی زمان تولید را افزایش میدهد ولی ارزش این را دارد که خریدار با خیال راحت محصول را استفاده کند و امنیت برقرار باشد.

خریدارانی که به دنبال جنس ارزان قیمت هستند باید تبعات چنین حوادثی را بپذیرند

این کار شوخی بردار نیست و نه تنها جان خود را به خطر می اندازید بلکه تمام افراد و اماکنی که در آن نزدیکی هستند به خطر می افتند و خسارات جبران ناپذیری به وجود می آید.

فیلم بررسی تخریب در انفجار دیگ و مخزن بخار

 

برخی از سازندگان این محصولات غیر استاندارد با ارائه تصاویر پلاک های استاندارد نامعتبر و کپی برداری شده که متعلق به خودشان نیست سعی در جلب رضایت مشتری و القاء استاندارد بودن محصول می نمایند که باید توجه داشت تا گول چنین شرکت هایی را نخورید

نکته مهم دیگر اینکه انفجار هایی مثل انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد بخاطر سود جویی تولید کنندگانی هست که اقدام به تولید و عرضه گسترده دیگ های بخار غیر استاندارد  و با ظرفیت های اسمی و غیر واقعی می نمایند.

و با کمال تاسف شاهد هستیم تعداد زیادی از خریداران محترم هم به جهت کاهش هزینه خرید و بدون تحقیق لازم و بررسی دقیق شرایط تولید دیگ بخار، تحت تاثیر ادعاهای مطرح شده توسط این تولید کنندگان غیر مجاز قرار گرفته و اقدام به خرید می کنند.

دوستان عزیز حادثه دلخراش انفجار دیگ بخار شاید کم اتفاق بیافتد و ما امیدواریم که هیچگاه اتفاق نیافتد ولیکن دقت کنید که این خریدار محترم چه هزینه  سنگینی را به خود و دیگران با این خرید بی کیفیت وارد نموده است.

دوستان عزیز هر محصولی را ارزان و بی کیفیت می خرید صاحب اختیار هستید ولی لطفا برای خرید دیگ و بویلر بخار به هیچ وجه این کار را انجام ندهید چراکه برخی هزینه ها از جمله هزینه های جانی قابل جبران نمی باشد.

حتما قبل از خرید بویلر به گواهی های استاندارد بویلر توجه نمایید.

برای خرید بویلرهای استاندارد و ایمن با مشاوران دما بخار مشهد تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی:

چک لیست استاندارد ملی موتورخانه

انفجار دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام

انفجار دیگ بخار بابل

انفجار دیگ بخار در کارخانه فوم سازی شهرک صنعتی

اهمیت کالیبراسیون در بویلر

گالری عکس محصولات دیگ آبگرم و آبداغ

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.