صنایع دما بخار مشهد
تولید کننده انواع دیگهای بخار و آبگرم، آبداغ و روغن داغ ​

آدرس:

مشهد – شهرک صنعتی فن آوری های برتر

تلفن تماس:

05138472536

09388037440

ایمیل:

bokharboiler.com@gmail.com

انفجار دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام

انفجار دیگ بخار استخر سرپوشیده تربت جام

انفجار دیگ بخار در تربت جام

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها:

با بهبود وضعیت کرونایی شهرهای خراسان رضوی، مشاغل دسته‌بندی شده در سطوح مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز می‌کنند که شهر تربت جام نیز با قرار گرفتن در وضعیت زرد کرونایی، مجوز فعالیت مجموعه‌های ورزشی را دریافت کرد.

 

با توجه به تعطیلی نسبتا طولانی مدت بسیاری از مجموعه‌های ورزشی که دارای تجهیزات حساس هستند، بررسی‌های فنی و زیرساختی پیش از بازگشایی مجدد باید توسط تیم‌های کارشناسی متخصص انجام شود تا مشکلی برای استفاده کنندگان از این مجموعه‌ها به وجود نیاید.

 

انفجار پس از انجام تست اولیه روی می‌دهد

 

در همین راستا و در پروسه آماده‌سازی مجموعه‌های ورزشی تربت جام، حادثه‌ای در استخر سرپوشیده‌ای در این شهرستان رخ داد که محسن سپهری، رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام در این خصوص به خبرنگار مهر گفت:

با توجه به این‌ که از سوی ستاد کرونا اعلام شد مکان‌های ورزشی می‌توانند فعالیت خود را در این شهرستان از سر بگیرند، بازگشایی استخر سرپوشیده تربت جام نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

دیگ بخار به ‌علت عمل نکردن سوپاپ اطمینان منفجر شد که تحقیقات بیشتر از سوی کارشناسان آتش نشانی و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان در حال انجام است.

 

وی ادامه داد:

قرار بود این استخر اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برای استفاده عموم شهروندان بازگشایی شود که به دلیل تعطیلی طولانی مدت این مجموعه ورزشی، باید پیش از بازگشایی تست تجهیزات انجام می‌شد که در این مرحله، تست تجهیزات تصفیه و گردش آب این مجموعه انجام شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام با بیان این‌ که تست اولیه تجهیزات این مجموعه ورزشی با موفقیت انجام شده بود اما یکی از دیگ‌های بخار آن منفجر شد، اضافه کرد:

بر اساس اظهارات کارشناسان آتش نشانی شهرستان، این دیگ بخار به ‌علت عمل نکردن سوپاپ اطمینان آن منفجر شد که تحقیقات بیشتر از سوی کارشناسان آتش نشانی و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان در حال انجام است.

انفجار دیگ بخار استخر
دیگهای غیر استاندارد

سوپاپ اطمینان عمل نکرد

 

مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این حادثه توسط یکی از ساکنین محدوده استخر سرپوشیده پردیس تربت جام به آتش نشانی شهرستان اطلاع داده می‌شود که بلافاصله یک گروه از آتش نشانان به محل اعزام و متوجه می‌شوند که دود و بخار از محل ساختمان استخر در حال خروج است.

 

وی ادامه داد: پس از ورود به داخل مجموعه متوجه می‌شوند یک دیگ بخار منفجر شده و خسارات مالی نیز به سایر تجهیزات وارد شده است.

 

علت ترکیدگی دیگ بخار، فشار داخل دیگ و عمل نکردن سوپاپ اطمینان آن است، این سوپاپ در هنگام بالا رفتن درجه آب عمل نکرده است

 

احمد قادری اضافه کرد: به احتمال ۹۰ درصد، علت ترکیدگی دیگ بخار، فشار داخل دیگ و عمل نکردن سوپاپ اطمینان آن است، این سوپاپ در هنگام بالا رفتن درجه آب از حد مجاز، عمل نکرده و موجب ترکیدگی و بروز خسارات دیگری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه علاوه بر منفجر شدن دیگ بخار، به لوله‌ها، تأسیسات تابلو برق و شیشه‌های این مجموعه ورزشی خساراتی وارد شده است.

 

قادری بیان کرد: مسئول این استخر اظهار می‌کند ۱۵ دقیقه پیش از بروز این حادثه، تمامی سیستم‌ها چک شده، شیر تخلیه دیگ بخار را باز کرده و هواگیری انجام شده است که با اطمینان از انجام کارهای لازم، برای بررسی دیگر تجهیزات محل را ترک کرده که این اتفاق در فاصله همین ۱۵ دقیقه رخ داده است.

 

وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته که تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

محصولات شرکت دما بخار مشهد: دیگ آبگرم، دیگ روغن داغ، دیگ بخار

مطالب مرتبط:

انفجار دیگ بخار بابل

انفجار دیگ بخار 5 تن غیر استاندارد در شهرک صنعتی کلات

فیلمهای آپارات محصولات بویلر ما را ازدست ندهید

x (x)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.