صنایع دما بخار مشهد
تولید کننده انواع دیگهای بخار و آبگرم، آبداغ و روغن داغ ​

آدرس:

مشهد – شهرک صنعتی فن آوری های برتر

تلفن تماس:

05138472536

09388037440

ایمیل:

bokharboiler.com@gmail.com

مقایسه بخارشوی خانگی و بخارشوی صنعتی

مقایسه بخارشوی خانگی و بخارشوی صنعتی

بخارشو یا تمیزکننده بخار خانگی چیست؟

این محصولات چون برای استفاده های عمومی طراحی و ساخته میشوند تولید کننده های بخار با توان تولید بخار بسیار محدود می باشند که در مدل ها و ابعاد مختلف تولید می شوند.

بخارشوهای خانگی در ایران معمولا وارداتی هستند و با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. این نوع بخارشوها دارای ابعاد و وزن کوچکتر و برای کاربردهای ساده تر ساخته شده اند.

بخارشوی خانگی معمولا در قد و اندازه یک جاروبرقی است که به راحتی قابل حمل و جابجایی در محیط های خانگی است.

این نوع بخارشوها دارای یک مخزن کوچک آب جهت تولید بخار هستند که باید به صورت دستی آب داخل آن ریخته شود و با استفاده از برق خانگی گرم شده و به بخار تبدیل می شود.

حجم بخار این بخارشوها محدود بوده و در حد شستشوهای محدود آشپزخانه مناسب است. به همان نسبت قدرت و سرعت تمیزکنندگی پایینی نسبت به طرح های صنعتی دارد و با مصرف بخار و تبدیل شدن آب مخزن به بخار مخزن دستگاه کاملا خالی شده و دوباره باید آب داخل مخزن ریخته شود.

چون این نوع بخارشوها در فشارها و دماهای پایین کار میکنند لذا استفاده از نازل های پلاستکی برای آنها امکانپذیر می باشد.

به همین دلیل از لحاظ ساخت نازل تنوع زیادی وجود دارد و سازنده ها اصولا انواع مختلف از نازل های پلاستیکی را برای استفاده در مکان های مختلفی که می خواهید بخارشویی کنید به همراه دستگاه ارائه می نمایند.

مثلا برای تمیز کردن روی اجاق گاز نازل باریک تر  و مدل برسی خیلی کوچک از جنس پلاستیک در اختیار کاربر قرار می گیرد و یا برای تمیز کردن پرده و مبلمان نیز انواع مدل های پلاستکی و با شکل های متفاوت در کنار دستگاه ارائه می شود.

یکی از مشکلات  خیلی بزرگ بخارشوهای خانگی در ایران به دلیل وارداتی بودن آنها، عدم توانایی ارائه گارانتی و یا ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط وارد کننده ها می باشد و در خیلی موارد مشاهده شده که با آسیب دیدن برخی قطعات که در ایران وجود ندارد باید کل دستگاه را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی: قیمت و خرید دیگ روغن داغ

مقایسه بخارشوی خانگی و بخارشوی صنعتی-بخارشو
بخارشو

مقایسه بخارشوی طرح صنعتی و خانگی:

1-زمان کارکرد:

بخارشو های طرح صنعتی محدودیتی از لحاظ ساعات کارکرد ندارند در صورتی که مدل های خانگی برای زمان های کوتاه طراحی شده اند.

لذا اگر بخواهیم از این نظر آنها را مقایسه کنیم باید گفت اصولا از نظر ساخت و تولید، بخارشوی صنعتی به صورت سفارشی و بر اساس خواست و کاربرد مشتری ساخته می شود و  جنس قطعات و لوازم به کار رفته در ساخت آن از جنس فولادی بوده و بسیار مقاوم است یعنی دستگاه می تواند به صورت 24 ساعته خدمات دهد و از قدرت و کارکرد آن کاسته نمی شود

به همین دلیل برای کاربردهای خاص صنایع و کارخانجات بسیار مناسب است این در حالی است که بخارشوی خانگی به دلیل ساخته شدن از جنس پلاستیک و مواد سبک وزن، قدرت کار پیوسته و شدید را ندارد و تجهیزات آن آسیب می بیند و به اصطلاح داغ می کند و کم می آورد.

2- تولید بخار پیوسته:

در بخارشوهای صنعتی امکان تولید بخار پیوسته را دارد در صورتی که مدل های خانگی این امکان وجود ندارد.

 

3-ظرفیت تولید بخار:

توان و ظرفیت تولید بخار در مدل های صنعتی حدی ندارد و تا هر ظرفیتی قابل طراحی می باشد ولی در صورتی که در مدل های خانگی ظرفیت بسیار محدود می باشد.

4-فشار و دمای کاری:

محصولات صنعتی برای فشارها و دماهای بالا قابل طراحی می باشند که این امکان در خانگی وجود ندارد.

5-ابعاد اندازه:

مدل های صنعتی از جهت ابعاد خیلی بزرگتر از مدل های خانگی می باشند و کوچک ترین سایز بخارشوی صنعتی نیز برای کاربرد خانگی چندان مناسب نیست

زیرا به نسبت بخارشوی خانگی وزن و ابعاد بزرگی دارد و نمی توان به راحتی آن را در هر فضایی جابجا کرد. همچنین تامین نیروی مورد نیاز برای تولید بخار آن که شامل برق یا گاز می باشد در هر مکانی موجود نیست.

6- تامین انرژی:

مصرف انرژی در بخارشو های صنعتی به دلیل توان و ظرفیت بالاتر آنها خیلی بیشتر از مدل های خانگی می باشد و بخارشوهای صنعتی  معمولا نیاز به برق، گاز یا گازوئیل برای تولید بخار دارند.

در مدل های با توان بالاتر صنعتی با توجه به اینکه مصرف برق بالایی دارند لذا تامین برق مورد نیاز در هر مکانی امکان پذیر نیست و لذا تامین انرژی در آنها با استفاده از سوخت های گاز یا گازوئیل به صرفه تر می باشد.

قابل توجه اینکه در طرح های کوچک بخارشو صنعتی که در شرکت صنایع دما بخار مشهد تولید می شود سعی شده این محدودیت ها پوشش داده شود. از جمله مدل های بخارشویی که کاملا با برق کار میکند برای مکان هایی که دسترسی به گاز وجود ندارد مناسب است.

البته همانطور که اشاره شد محدودیتی در ساخت مدل های برقی پر قدرت بخار، جز مسئله تامین برق مصرفی، وجود ندارد  ولیکن تامین انرژی  حاصل از مصرف برق و در نتیجه آمپر مصرفی باید مورد توجه باشد.

از آنجا که در ایران تامین گاز راحت ترین نوع سوخت است بیشتر دستگاه ها با مشعل گازی تولید می شوند. فقط در جاهایی که دسترسی به گاز وجود ندارد می توان از مشعل نوع گازوئیلی استفاده کرد.

اطلاعات بیشتر درباره انواع مشعل گازی را در کلمات لینک شده ببینید.

البته مشعل دوگانه سوز هم وجود دارد که می توند در مواقعی که قطعی گاز به وجود می آید به حالت گازوئیلی تغییر کند.

و اگر دسترسی به گاز شهری نباشد و تامین گازوئیل هم مشکل باشد در بخارشو های صنعتی، طرح های کپسولی که با گاز مایع کار می کنند نیز بسیار مناسب می باشند.

 

مراحل ساخت دیگ بخار

 

بیشتر بخوانید:

فیلم بویلر بخار و آبگرم وآبداغ

قیمت و خرید دیگ آبگرم

آنالیز قطعات فرعی و متعلقات جانبی دیگ بخار

معرفی قطعات جانبی دیگ بخار|بخش دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.