صنایع دما بخار مشهد
تولید کننده انواع دیگهای بخار و آبگرم، آبداغ و روغن داغ ​

آدرس:

مشهد – شهرک صنعتی فن آوری های برتر

تلفن تماس:

05138472536

09388037440

ایمیل:

bokharboiler.com@gmail.com

چند راهنمایی برای انتخاب بویلر مناسب

چند راهنمایی برای انتخاب بویلر مناسب

انتخاب بویلر مناسب چگونه است؟

فهرست:

 

چطور بویلر مناسب کارمان انتخاب کنیم

آیا با بویلرسازان و برندهای متعددی در بازار رو به رو شده اید؟

چه تعداد بویلر نیاز دارید؟

چه ظرفیتی مورد نیاز شماست؟

آیا بویلر آبگرم نیاز دارید یا بویلر بخار؟

حتما با این سوالات در هنگام انتخاب بویلر مواجه شده اید.

قبل از خرید و انتخاب بویلر باید به این سوالات و سوالات زیاد دیگری پاسخ دهید. در این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ می دهیم.

همچنین تیم مشاوره فنی دما بخار برای پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره رایگان انتخاب بویلر و خرید به شما کمک می کنند تا به شما کمک کنیم.

 

در انتخاب بویلر به چه مواردی باید توجه کنید

1- چه تعداد بویلر برای شما مناسب است؟

در زمان خرید بویلر باید به این موضوع توجه کنید که آیا در شرایط اورژانسی و ضروری که بویلر از کار می افتد، پلن پشتیبانی مناسبی وجود دارد یا خیر.

اگر در سازمان شما نیاز به بویلر بالاست ما به شما پیشنهاد می کنیم که دو بویلر خریداری کنید. مخصوصا اگر استفاده از بویلر به خاطر مصارف گرمایی است، نباید کمتر از دو واحد بویلر در سیستم وجود داشته باشد.

در چنین شرایطی اگر یکی از بویلرها به هر دلیلی از کار بیفتد، بویلر دیگر می تواند نیاز شما را تامین کند.

به عنوان مثال در مناطق سردسیر اگر یکی از بویلر ها از کار بیفتد، بویلر دوم می تواند تا 70% نیاز گرمایی را برآورده کند. بنابراین حتی در شرایطی که یک بویلر از خط خارج می شود، بویلر دوم تا حد زیادی نیاز شما را ساپورت خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید انواع بویلر | نکات کلیدی انتخاب بویلر استاندارد

 

انتخاب بویلر مناسب، choosing boiler
چگونه بویلر مناسب انتخاب کنیم؟

2- چه ظرفیتی برای بویلر نیاز دارید؟

میدانیم که در زمان انتخاب ظرفیت بویلر، ما باید مقدار بار حرارتی بویلر را بر اساس نیاز واقعی کاربر انتخاب کنیم. اما محاسبه مقدار بار حرارتی بویلر برای انتخاب ظرفیت آن کار ساده ای نیست. به این علت که وقتی بویلر با ظرفیت کمتری از توانش مورد استفاده قرار گیرد، مقدار راندمان بویلر کاهش پیدا خواهد کرد. ما پیشنهاد میکنیم که مقدار بار حرارتی واقعی برای بویلر کمتر از 50% توان آن نباشد.

به عنوان مثال در هتل ها در فصل تابستان، بویلرها فقط لازم است آبگرم بهداشتی را تامین کنند. اما در زمستان ها سیستم گرمایشی نیز باید ساپورت شود.

بنابراین اگر بویلر هتل فقط بر اساس بار گرمایی کلی انتخاب شود، در فصل تابستان که تنها نیاز آبگرم است، بار کاری بویلر بسیار کمتر خواهد بود و در نتیجه راندمان بویلر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بنابراین در ابتدا بار حرارتی کاری در هر نوع کاربری باید مورد محاسبه قرار گیرد و در نهایت، ظرفیت مورد نیاز برای بویلر مشخص خواهد شد.

سرمایه گذاری برای چنین سیستمی از لحاظ مالی بسیار مناسب تر است و با یک سیستم ساده می توان کاربری خوبی از بویلرها داشت.

به این ترتیب به غیر از بار حرارتی بخار در آشپزخانه، لاندری، ضد عفونی با حرارت بالا و رطوبت سیستم تهویه در زمستان، باقی بار حرارتی بوسیله بویلر آبگرم تامین می شود.

مطلب پیشنهادی : انتخاب بهترین بویلر برای ساختمان های مسکونی

بویلر لاندری
دیگ بخار برای لاندری

 

3- انتخاب بویلر دیگ بخار یا دیگ آبگرم؟

در سیستم قدیمی و سنتی از یک دیگ بخار به تنهایی، به عنوان منبع گرما استفاده می شود. سپس از یک پلیت برای تبادل گرما جهت تهیه آبگرم، استفاده می شود.

اگرچه این روش راحتی است اما در تبادل حرارت مقدار زیادی گرما اتلاف خواهد شد. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم در قسمت هایی که نیاز به آبگرم دارید از دیگ آبگرم استفاده کنید و در جایی که نیاز به بخار دارید مثل فرآوری مواد غذایی، ضدعفونی بیمارستانی، تولید مواد شیمیایی و … از بویلرهای بخار استفاده کنید.

بخار می تواند برای تبادل حرارت نیز مورد استفاده قرار گیرد اما در صورتیکه مقدار کل آبگرم مورد نیاز، کم باشد.

 

4- انتخاب بویلر چگالشی یا غیر چگالشی؟

در ادامه مبحث انتخاب بویلر مناسب، بویلرهای چگالشی باید زمانی استفاده شوند که دمای آب بازگشتی از سیستم حرارتی کمتر یا مساوی 50 درجه سانتیگراد باشد. بویلرهای چگالشی گرما را از گاز دودکش بازیابی می کنند، که این کار باعث افزایش کارایی دیگ می شود.

در بویلرهای گازی که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می کنند به خاطر نوع سوخت، دمای چگالش (دمایی که بخار آب به آب تبدیل می شود) برای رطوبت موجود در گاز خروجی دودکش، 55 درجه سانتی گراد است.

در حالتی که دمای آب بازگشتی بالاتر از 50 درجه باشد چگالنده نمی تواند عمل کند. بنابراین بویلرهای چگالشی می توانند باعث صرفه جویی انرژی شوند در شرایطی که دمای آب بازگشتی کمتر یا مساوی 50 درجه سانتیگراد باشد.

condensing boiler ، بویلر چگالشی
بویلر چگالشی

دیگ بخار 2 تن ژنراتوری

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید انواع بویلر | نکات کلیدی انتخاب بویلر استاندارد

فیلم تولیدات صنایع دما بخار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.