صنایع دما بخار مشهد
تولید کننده انواع دیگهای بخار و آبگرم، آبداغ و روغن داغ ​

آدرس:

مشهد – شهرک صنعتی فن آوری های برتر

تلفن تماس:

05138472536

09388037440

ایمیل:

bokharboiler.com@gmail.com

کاربرد بخار در صنعت نساجی-انتخاب بهترین بویلر

کاربرد بخار در صنعت نساجی-انتخاب بهترین بویلر

کاربرد بخار در صنعت نساجی

فهرست:

 

فرآیند تولید پارچه

دیگ‌های بخار بخشی ضروری در صنعت نساجی هستند. تقریبا کل مراحل تولید از ابتدا تا انتها به بخار یا آب گرم تولید شده توسط بویلرهای صنعتی نیاز دارند.

در صنایع نساجی از بخار برای تولید الیاف، بافندگی، رنگرزی، خشک کردن، چاپ، گرم کردن تجهیزات و حفظ دمای سیستم استفاده می شود. در اینجا به طور کامل به کاربرد بخار در صنعت نساجی اشاره می شود.

بخار یک عنصر جدایی ناپذیر در فرآیند تولید پارچه است و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. پیش پردازش
  2. رنگ آمیزی
  3. چاپ
  4. مرحله پایانی

پیش پردازش

مرحله قبل از پردازش مهمترین مرحله در تولیدات نساجی است. این بخشی است که هرگونه خاک و یا ناخالصی های دیگری که می تواند تأثیر منفی بر کیفیت پارچه داشته باشد ازبین می رود و پارچه برای رنگ آمیزی و چاپ آماده می شود.

چندین مرحله در این فرآیند انجام می شوند و برخی از آنها هم به بخار و هم آب گرم تمیز و خالص نیاز دارند که باید از یک دیگ بخار کارآمد و مناسب استفاده شود.

 

رنگرزی

همانطور که می دانید رنگرزی فرآیند افزودن رنگدانه ها یا رنگ ها به پارچه ها است تا به آن ها رنگ ببخشد. بدیهی است که این بخش مهمی از دادن زیبایی ظاهری به منسوجات است و بدون دیگ های بخار امکان پذیر نیست.

انتقال رنگ به پارچه نیاز به حرارت و رطوبت دقیقی دارد که توسط بخار تأمین می شود. در هنگام رنگرزی منسوجات بسته به رنگ های مختلف، پارچه ها و سایر عوامل، طیف گسترده ای از متغیرها وجود دارد.

با این حال، دیگهای بخار این امکان را می دهند که آب و بخار را تا دمای خاصی که برای رنگ آمیزی پارچه ها مناسب است، گرم کنند.

 

چاپ

چاپ مشابه رنگرزی است و طرح ها یا الگوی هایی را به پارچه اضافه می کند،. در حالی که رنگرزی یک رنگ یکنواخت را بر روی یک ورقه یا مجموعه پارچه ایجاد می کند.

تقریباً مانند رنگرزی، روشهای مختلفی وجود دارد که بر اساس نوع پارچه و محصول نهایی قابل استفاده است. با این حال، بخار یکی از متداول ترین روش های مورد استفاده در چاپ نساجی است.

دیگ های بخار به ارائه تنظیمات خاص گرما و رطوبت مورد نیاز برای انجام چاپ روی انواع پارچه کمک می کنند.

 

مرحله پایانی

به طور طبیعی، فرآیند پایانی هنگام تولید پارچه می تواند پیچیده باشد و مراحل مختلفی را شامل می شود. یکی از این مراحل مربوط به بخار دادن منسوجات به منظور رفع چین و چروک است.

استفاده از گرمای خشک یا اتوکردن سنتی نیز روشی متداول برای از بین بردن چین و چروک از لباس و انواع دیگر منسوجات است. با این حال ، برای انواع خاصی از پارچه ها، بخار روشی ایده آل است.

مطلب پیشنهادی:

کاربرد دیگ بخار در صنعت لبنی

کیورینگ صفحات باتری بوسیله بخار

کاربرد دیگ بخار در صنعت کاغذ

دیگ بخار در صنایع آرایشی و بهداشتی

 

نمای کلی و کاربرد بخار در صنعت نساجی

در صنعت نساجی از انواع نخ، ابریشم، پارچه و محصولات رنگی استفاده می شود. الیاف مورد استفاده در نساجی می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

با توجه به نوع مواد اولیه مورد استفاده، می توان این صنعت را به صنعت نساجی پنبه، صنعت نساجی پشم، صنعت نساجی ابریشم، صنعت نساجی کتان و صنعت نساجی الیاف شیمیایی و ریسندگی تقسیم کرد.

صنعت نساجی یک صنعت بسیار پیچیده است که شامل کارخانجات نخ ریسی، کارخانه های بافندگی، کارخانجات رنگرزی و پوشاک است. دیگ های بخار به طور گسترده ای در فرآوری گیاهان نساجی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد بخار در صنعت نساجی از آنچه به نظر میرسد بیشتر است و تقریبا بدون دیگ بخار امکان پذیر نیست.

در صنعت نساجی نیز مانند صنایع دیگر، برای انجام شدن برخی از مراحل تولید و طراحی، مانند پخت مواد اولیه، رنگ کردن الیاف، ذوب کردن و به حرکت درآوردن اجزا و … به گرما و حرارت نیاز است.

در مورد صنعت نساجی، از اولین فرآیند دستگاه پرزسوزی (singeing machine) گرفته تا آخرین فرآیند دستگاه پیشگیری از جمع شدن پارچه (pre-shrinking machine) از بخار استفاده می شود.

دستگاه پرزسوزی از بخار برای از بین بردن پرزهای پارچه استفاده می کند و دستگاه پیشگیری از جمع شدن پارچه از بخار برای از بین بردن آب اضافی موجود در پارچه استفاده می کند.

از این منظر، حتی تجهیزات خشک کن نیز از بخار جدا نیستند. مثلا جعبه شستشو و دستگاه درام خشک کن در فرایند تمیز کردن پارچه، دستگاه خشک کن در کارگاه چاپ، رنگرزی و هر وسیله دیگری بدون بخار نمی تواند کار کند. بنابراین یک دیگ بخار صنعتی با کیفیت مناسب برای عملکرد یک کارخانه نساجی بسیار مهم است.

کاربرد بخار در صنعت نساجی،textile industry
استفاده دیگ بخار در صنعت نساجی

 

سوخت های مورد استفاده

سوختهای مورد استفاده برای تولید انرژی حرارتی بطور کلی روغن دیزل، روغن سنگین،  LPG، زغال سنگ، گاز طبیعی و سوختهای جامد مانند پوسته روغن نخل، پوسته برنج و سایر سوختهای زیستی هستند.

اگر کارخانه ریسندگی فقط از مواد پنبه ای، نخ خام را تولید کند و نیازی به فیکس و ثابت کردن رنگ برای الیاف نداشته باشد، می توان از باقیمانده ظرفیت دیگ بخار برای تامین رطوبت در فصول سرد و برای گرما دهی مجدد الیاف استفاده کرد.

 

بهترین دیگ تولید پارچه

با وجود افزایش هزینه ها و افزایش رقابت، بهره وری مناسب مهمترین دغدغه در تولیدات صنایع نساجی است. بدیهی است که تولید پارچه می تواند فرایندی پیچیده باشد و دیگ های بخار در این صنعت اهمیت زیادی دارند.

شرکت دما بخار با چندین سال تجربه در تولید انواع بویلرهاب بخار و دیگهای آب گرم با ظرفیت های متفاوت، محصولی با کیفیت و استاندارد را به شما ارائه می دهد. جهت مشاهده محصولات ما  اینجا کلیک کنید.

فیلمهای بیشتر را در صفحه گالری فیلم محصولات بویلری ببینید.

مشهد بویلر تولید کننده انواع دیگ بخار، دیگ روغن داغ، دیگ آبگرم و دستگاه تمیزکننده بخار طرح ژنراتوری با کسب گواهی ثبت اختراع

فروش دیگ روغن داغ به شرکت صنایع غذایی آرنیکا

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.